Jump to content

Pixelige rendering van spotjes


Arnold Onink

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Bekijk de Remarkable Renderworks serie op Youtube. Zoek de afleveringen over licht.

Korreligheid komt doordat omgevingslicht (ambient light) aan staat, en indirecte verlichting uit.

Weergave > omgevinslicht > indirecte verlichting: kies: Normaal (4 reflecties) of Binnen (16 reflecties).

Zet bij instellingen de lichtsterkte naar 0% (dit is de ambient light waarde) en zet contactschaduw eventueel aan.

Soms zorgt een HDRI achtergrond ook voor korreligheid, zet eventueel onderaan "berekening omgevingslicht" op geen of kies een andere achtergrond.

Link to comment
Share on other sites

Hieronder het resultaat:
Ik heb de lichtsterkte op 0 gezet en de dpi naar 400.
De HDRI heb ik uit gezet.

Het blijft nog steeds een beetje pixelig / korrelig, maar minder dan eerst.
Ik wil de DPI niet te hoog zetten vanwege de rendertijd.

Heb je nog meer suggesties?

1049804261_Pixelerendering1.JPG.b0f6ce6df0a6ddf0734fa1f4c9df4099.JPG1219218703_Pixelerendering2.thumb.JPG.b0ce7e8e8b5228e377ff393c8f91e7cf.JPG

Link to comment
Share on other sites

Zit er misschien een displacement mapping of parallax afstand in je wand textuur (bij onderdeel reliëf)?

Rechts zie ik iets van een rafelrand, gaat je wand daar de hoek om? Dat kan door een reliëf-instelling komen. Links lijkt hij strak omdat je meer van voren op de hoek kijkt.

Reliëf kan voor een korrelige schaduw verstrooiing zorgen als een en ander te grof staat ingesteld.

Link to comment
Share on other sites

De textuur van de wand is niet ingesteld, dus standaard wit.
Waar kan ik zien wat hiervoor ingesteld is?

Van links naar rechts:
Wand in vooraanzicht, wand in zijaanzicht, houten fronten van keuken in vooraanzicht.
De linker wand in het vooraanzicht is strak omdat hier geen licht op valt.

De wanden en de houten fronten hebben geen relief ingesteld staan.
Maar de houten fronten zijn ook pixelig, net als de wand, maar hier valt het minder op.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Yana Baeyens

Als er problemen zijn met de rendering, mag je niet vergeten dat alles op elkaar inspeelt. Je probleem kan daarom aan verschillende instellingen liggen:
- belichting (licht, omgevingslicht, hdri)
- texturen (reflectie, reliëf)
- Renderworksstijl + instellingen
- dpi presentatielaag
- ...

Je kan altijd je bestand even doorsturen via een online ticket als je er zelf niet uit komt. Dan nemen wij even een kijkje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information