Jump to content

Interiorcad massief hout bewerken / paneeldeurtjes


GBV

Recommended Posts

De kastenconfigurator werkt met plaatmateriaal, maar hoe ga ik te werk als ik een massiefhouten paneel deur (bossingpaneel bijvoorbeeld) wil tekenen. In vorige versie interiorcad kwam ik nog paneel deurtjes tegen in de gereedschappen meen ik me te herinneren. 

Ga ik vanaf nul onderdelen tekenen, maak ik daar onderdelen op maat van. Groepeer ik dat, zodat ik zelf deuren maak?

En geprofileerde randen? Zijn dat zaken die ik in vectorworks teken, dus niet in interiorcad (en komen dus niet in de presentatie tekening 2D). 

Massief bewerkt hout (sierranden) tekenen dus.

Of zijn er toch nog bestaande tekeningen te vinden met parametrisch instellingen.

Heeft iemand tips hoe je dan globaal gezien te werk gaat? Ik voer het werk niet uit met cnc maar wil het wel visueel krijgen. 

Link to comment
Share on other sites

Daarvoor kan je best eens naar Design express voor bellen, maar ik teken die appart, kast zonder deur en de deur maak ik dan met frame/panelling (interiorcad classic) en maak er dan een groep van. Zodat je de kast verschuift ook de deur mee gaat. Maar misschien heeft design express een andere oplossing voor

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information