Jump to content

Binnendeur in muur - invoeghoogte aanpassen


Huug

Recommended Posts

Invoeghoogte van binnendeuren durft al eens te verschillen soms -15, soms -19 terwijl invoerhoogte 0 (vloerpas) gewenst is. 

Ik probeer alle invoeghoogtes van de binnendeuren van alle 6 bouwlagen in 1 keer op 0 te zetten in het infopalet. (alle lagen selecteerbaar, binnendeuren selectie met toverstok)

resultaat: 

- voor 76 binnendeuren duurt de bewerking 50 minuten (Core I7 waarvan maar 1 core CPU 100% met beachball) geen andere bewerkingen mogelijk ondertussen

- blijkt dat alle invoeghoogtes niet naar 0 gezet zijn in hun muur, maar naar de 0 pas van de actieve laag 

- Laag per laag opnieuw aanpassen, voor 16 deuren opnieuw meer dan 10 minuten geblokkeerd.... nog 5 lagen te gaan

 

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen computer herstart, blijkbaar Ram geheugen te vol, VW gebruikte 27 GB + 13 GB gecomprimeerd (computer met 32 GB ram)

Na herstart 2 GB + 0 GB gecomprimeerd en lukt het nu wel vlot laag per laag. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

 

Ik heb dit ook al gemerkt dat VW nogal vrijpostig omgaat met het RAM geheugen. Je start met 2GB, doet een renderbewerking, dan gaat VW bvb naar een gebruik van 6GB. Eenmaal de bewerking gedaan is zou je verwachten dat VW teruggaat naar de oorspronkelijke 2GB, maar daar is niks van aan. Dan zie je dat hij bvb gedaald is naar 3.5GB.
Dus eigenlijk per bewerking, die redelijk wat rekenkracht vraagt, komt er een stuk GB bij. Tot je op een moment komen dat VW meer GB gebruikt dan dat je in feite hebt.

Dan is inderdaad de enige oplossing VW herstarten en dan lukt voor een tijdje weer alles goed, maar herhaalt het proces zich. Dus ik hoop dat ze daar ooit eens een oplossing voor vinden, want het kan nogal frusterend zijn als je telkens zolang op een strandbal moet kijken.

Ik hoop trouwens ook dat ze ooit eens een feature maken die het mogelijk maakt om een bewerking via bvb de escape toets onmiddellijk te onderbreken, want nu heb je 2 mogelijkheden, ofwel wacht je 50min of wel stop je VW geforceerd, met gevolg dat je soms veel zaken kwijt bent.

Vandaar dat ik ook meestal de tip meegeef om de backup niet in te stellen op om de zoveel minuten, maar wel om de zoveel handelingen. Dan beperk je tenmiste toch wat schade voor het geval je geforceerd dient te stoppen

 

Groeten

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information