Jump to content

Render wordt niet geprint/geëxporteerd


CVaSD

Recommended Posts

Beste,

Wanneer ik mijn presentatielaag afprint of exporteer als pdf worden de renders niet weergegeven.

Echter zijn deze wel zichtbaar op mijn presentatielaag. 

De plannen van het 3D model worden wel correct geprint. Ik heb al verschillende dpi geprobeerd (72, 150, 300), maar dit maakt geen verschil.

De renders zijn opgemaakt door het commando "creëer zichtvenster" vanuit de 3D-weergave.

Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

 

Link to comment
Share on other sites

Ja maar staan je renders binnen een bladopmaak Ik heb het ook al voorgehad dat mijn renders niet binnen de pagina stonden.
Een ander probleem dat ik ook al gehad heb is dat ik de export deed van het zichtvenster en niet van de presentatielaag. Misschien ook dit eens checken

 

Link to comment
Share on other sites

Dag Pascal,

 

De renders staan weldegelijk binnen de contouren van de pagina.

En de export doe ik vanuit de presentatielaag.

Echter wil vectorworks de renders in de onderste helft van de pagina maar niet printen,

de grondplannen en gevelaanzichten gegenereerd uit het 3D model print hij wel.

 

Ik probeerde eveneens de renders afzonderlijk te exporteren als pdf/afbeelding om deze daarna als afbeelding terug op de presentatielaag te plaatsen.

Maar ook hier gaf Vectorworks enkel een witte export...

 

Iemand nog een idee? Klant komt volgende week het ontwerp bespreken

 

Link to comment
Share on other sites

Wat ik al voor heb gehad, dat mijn positie van de camera goed stond (dacht ik) en ik liet alles renderen, bepaalde renders waren enkel muur textuur, alles negekeken en wat was resultaat dat ik nog te dicht bij de muur stond. ik heb de camera 10 cm verschoven van de muur weg en mijn probleem was opgelost. Misschien sta je te dicht bij een object.

Link to comment
Share on other sites

Guest Yana Baeyens

Beste

Als je even naar het menu Extra > Instellingen > Voorkeuren Vectorworks > tabblad Weergave > Weergave bij navigatie (onderste optie) gaat, kan je deze dan eens op "Goede prestatie en compatibiliteit" zetten? Hiermee kan je op voorhand al zien of je render al dan niet weergegeven wordt op de presentatielaag.
Dit is op dit moment trouwens een gekend probleem. Een tijdelijke oplossing is om even te wisselen naar een ontwerplaag en dan weer terug naar de presentatielaag. Dit lijkt de presentatielaag te 'resetten' en de render wel te tonen. Ook bij de export komt de render dan terug mee.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information