Jump to content

Oppervlakte plaat (tuinarchtectuur)


nidecker

Recommended Posts

Ik heb een plaattype gemaakt meet vier verschillende elementen,

vb klinkers - zandbed - steenslag 0/15- steenslag 15/30

Hoe krijg ik hier nu afzonderlijk de oppervlakte te zien in mijn rekenblad, ik weet dat dit kan bij  module muren

Link to comment
Share on other sites

Beste

 

in principe heeft ieder component een naam tijdens de samenstelling van je plaat. je zal dus deze componenten moeten ophalen in je rekenblad.

Je kan dit op volgende manieren.  Of je plaatst de naam van de component in je formule, of je maakt een kolom met de naam van het component dat je wil en je haalt deze uit deze kolom op

Maak een rekenblad en stel een rij in als recordrij. Bij de criteria kan je ingeven dat het type een plaat is. Nu krijg je in je rekenblad het aantal rijen gelijk aan het aantal platen die in je document werden gevonden. Door de selectie te vernauwen kan je meer gaan opsplitsen, bvb door ook de bouwlaag of ontwerplaag of het specifieke component aan het criteria te voegen kan je bvb alleen de platen van je gelijkvloers of niveau 1 of  alleen de klinkers binnen een plaat gaan ophalen. Bovenaan de rij zie je nu een cel met een driehoekje naar onder. Hier klik je op en kiest voor functie ipv record.

Binnen deze lijst ga je op zoek naar =CompOppNaam() 

Methode 1 binnen de haakjes typ je 'klinkers' Nu krijg je alle oppervlaktes van je klinkers, vergeet vooral de '...' niet, anders werkt het niet.

Methorde 2 typ ergens in een kolom bvb kolom C  klinkers en ipv =CompOppNaam('klinkers') geef je nu in =CompOppNaam(C3)

 

Op die manier krijg je de oppervlakte van je componenten, als je het volume wil zal je moeten kiezen voor de functie =CompVolNaam()

 

Indien nog vragen hoor ik het graag

Succes

 

Pascal

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information