Jump to content

Bematen en zoomen traag in zichtvensters


MGs

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een keuken 2D getekend in de ontwerplaag. Van daaruit heb ik zichtvensters gemaakt en deze in de presentatie laag gezet.
Als ik daar nu ga bemaatvoeren of in/uit zoomen dan heeft het programma daar lijkt het moeite mee. Het zoomen gaat schokkerig, bij het maatvoeren moet hij steeds een aantal seconden na denken voordat ik een nieuwe punt kan selecteren. (duurt lang).

De hele tekening is nog geen 30 MB groot, de pc is ingericht voor high end gebruik. DPI staat op 150. Hij hoeft niet te renderen, staat op draadstructuur maar toch blijft dit moeizaam gaan.

Wie heeft de gouden tip om dit te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Marco

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

Ik heb ondervonden dat VW soms slordig omgaat met het interne geheugen van de computer. Als je bvb al een hele tijd het programma of de computer niet meer

hebt afgesloten kan het inderdaad zijn dat het programma trager gaat werken. Ik zou in de eerste plaats eens voorstellen om zowel het programma en de computer eens af te sluiten en opnieuw op te starten en  kijken of je dan eventueel aan snelheid wint.

gr

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Hallo Pascal, 

Dit heb ik reeds gedaan maar dat helpt niet. Ik heb het bestand nu op een tweede pc geopend. Hier gaat het zoomen redelijk maar het bematen is hopeloos. Maar goed deze 2e pc kan 2020 net niet meer aan.... 

 

Ik ben er nog niet uit waar dit aan ligt. 

Alle ideeën zijn welkom. 

 

Link to comment
Share on other sites

Misschien is dat ook nog een mogelijkheid dat je instellingen staan op beste prestatie.

Ga even naar Vectorworks voorkeuren en kies daar het tabblad weergave

kijk hier of beste prestatie aanstaat. Indien ja zet deze even op een andere optie bv goede prestatie en comptabiliteit.

 

succes

Pascal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Pascal en Nidecker,

Heel druk geweest afgelopen tijd, dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb de prestatie op goed staan.
Ik twijfel nu toch aan de pc. De pc staat op mijn nieuwe werkplek. Deze is iets meer dan een jaar oud en gebouwd voor sketchUp en renderen (foto realistisch).

Hij heeft de volgende specificaties
Intel Core i7-4770 CPU 3.4 Ghz
Ram 16 GB
Syteem 64-bits
videokaart NVIDIA GeForce GTX780

Is het systeem wel of niet toereiken voor VW2020. (ik heb geen verstand van videokaarten)  😉

Ik zie jullie reactie graag weer tegemoet. 

Dank..

Link to comment
Share on other sites

Hoi MGS

Je PC is niet meer van de jongste, je processor is van de 4de generatie en we zijn nu al bij de 10de gerenatie.

Ik heb bijna dezelfde configuratie van u nog thuis staan en die is al 9 jaar oud en die heeft ook al last van vertragingen.

Mijn laptop waar ik nu mee werk (2 jaar oud)

Intel Core i7-7700 HG GPU 2.80hrz

Ram 48

NVIDIA Geforce GTX 1080

Ik zou toch eens over nadenken om iets nieuw te voorzien

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information